torstai 23. kesäkuuta 2011

Junnu MM-kisat Vigo! (:

Kerron nyt vähän myöhässä meidän Vigo reissusta :) Kaikki ei ole enää ihan tuoreessa muistissa, mutta suurinpiirtein kuitenkin ;)

Ensinnäkin halutaan sanoa, että oli tosi upeeta päästä edustamaan Suomea MM-kisoihin! Siitä on haaveiltu kauan, mut nyt se on totta ja sen eteen tehtiin, tehdään edelleen hiki virraten töitä!! (:

Lähdettiin matkaan Turun tarjoustalolta tarkalleen kello 4.45 :D Nukuttiin melkein koko matka minibussissa kohti Helsinki-Vantaan lentokenttää. Lentokentällä oli paljon muitakin sinitakkisia jumppareita, joten eksymisen pelkoa ei ollut :D Kaikkia meitä tais jännittää ainakin vähäsen, kun kone nousi ilmaan (paitsi ida koota, joka ei ikinä jännitä mitään ;D) Laskeuduttiin välissä Frankfurttiin ja siitä matka jatkui lentäen Porton lentokentälle Espanjaan. Kun kaikki olivat löytäneet pinkit matkalaukkunsa, astuimme ulos Espanjan lämpöön ;) Ulkona oli TOSI kuuma! Onneksi bussissa(Porto - Vigo) oli kuitenkin hyvä ilmastointi ja selvittiin hyvin hotellille asti :) Käväistiin viemässä kamat hotellihuoneisiin ja suunnattiin syömään! Vigossa tuli muuten syötyä pasta bolognesea niin riittämiin, ettei sitä vieläkään voisi kuvitella syövänsä hyvällä ruokahalulla :D

Torstai aamulla herättiin aamupalalle ja mentiin ulos kävelemään ja katselemaan paikkoja. Juostiin puistoa ympäri ja venyteltiin paikat auki edellisen päivän istumisesta. Saatiin aika paljon hämmästeleviä katseita kun siinä jumppailtiin, jotkut paikalliset tais ottaa meistä kuviakin ;D
Mentiin suomalaisjoukkueiden kanssa yhteiskuljetuksella kispaikalle iltapäivällä :) Siellä oli harkkasuokat, vaikka niiden järjestelyt eivät olleet menneet iha putkeen :D No, saatiin kuitenkin vedettyä ohjelma kerran läpi kisamatolla ja hiottiin ohjelmaa harkkasalissa, joka oli kuin tropiikki!!

Perjantaina oli alkukisa. Mentiin heti aamusta kisapaikalle tekemään harkkasuokka :)
Sussut löysi hyvän paikan ulkoota mihin mentiin laittamaan hiukset ja meikit ihan rauhassa :) Vieressä olevan koulun nuoret tulivat juttelemaan meille ja otettiin parit yhteis kuvat ! (liikuntatunti taisi mennä myös opettajalta sivusuun:D ) Yksi tyttö tuosta porukasta tuli katsomaan finaalipäivää äitinsä kanssa ja päällään hänellä oli suomipaita ;D!

Tehtiin musalla läpi ohjelmaa pienessä käytävässä, koska se oli ainut edes vähän viileämpi paikka! Kaikilla oli tosi hyvä ja varma fiilis :)
Suoritus oli ihan hyvä, lukuunottamatta paria isoa tasapainovirhettä. Korjattiin virheet ja mentiin kannustamaan Suomalaiset joukkueet huippu suorituskiin!

Lauantaina oli alkukisa johon suomalaisista meidän sarjasta selviytyi me, sekä Fosforit :)
Harkkasuokka oli varmaa tekemistä ja lähdettiin hyvillä mielin kohti kisaa! Mentiin taas samaan paikkaan laittamaan meikit ja hiukset. Meillä oli siinä rutkasti aikaa, ja Sussut, IdaKoo sekä Ani alkoivat juttelemaan politiikasta!!! Saatiin siinä mukavat naurut, kun osa ei ymmärtänyt keskustelusta hölkäsen pöläystä ;D
Käytiin välillä kaupasta hakemassa mansikoita, paljon vettä ja hedelmiä. Syötiin ne ja otettiin pienet nokkaunet:D, ennen kuin alettiin lämppäilemään kisasuoritusta varten.
Fiiiilis oli mahtava koko päivän ja varsinkin ennen matolle menoa!!:)

Aateltiin että tää on nyt ehkä sitten se viiminen kerta tätä ohjelmaa.. Saatiin tunne ohjelmaan ihan sydämmestä asti, mikä toivottavasti näkyi myös muille :) Ainakin Sussuihin tehosi, sillä molemmat itkivät, koska suoritus onnistui ja oli kauden parhaimpia, oltiin siis itsekkin tyytyväisiä, koska päästiin tavoitteeseemme!(; Oltiin kisassa kuudensia, joka on meidän mielestä tosi hyvin ensikertalaisiksi ! :)Suorituksen jälkeen jäi jotenkin tosi tyhjä olo, mutta uutta ohjelmaa tehdessä se on unohtunut ;)

Reissussa myös sattui ja tapahtui... :D
Kommelluksia tapahtui yleensä ravintolassa ja etenkin kisapaikalla :D

Parilla meidän tytöistä on pähkinä allergia ja pyydettiin kanapastat ILMAN PÄHKINÄÄ. No, eiköhän sieltä sitten tullutkin jätti-iso pussi täynnä pelkkiä pähkinöitä ;D siinä menikin sitten tovi, kun Sussut yrittivät selvittää asiaa ja lopulta saatiin oikeat ruuat!

Finaalipäivän palkintojenjakoa odotellessa Alisalle tuli tosi paha olo ja Alisan oli pakko lähteä pukkariin. Menin Alisan mukaan pitämään hänestä huolta ja hain IdaKoon apuun! Sillä välin kun oltiin poissa, Suomailais joukkueista otettiin yhteiskuva ja mua ja Alisaa ei siinä sen takia oo :D IdaKoo juoksi vikkelästi kauppaan hakemaan mehua ja suolapähkinöitä Alisalle. Kun piiiitkä palkintojenjako oli ohi me kiiruhdettiin Alisan luo ja siellä Alisa nakersi pähkinöitä kuin mikäkin pikkuorava <3 ;D (harmi kun tästä ei ole kuva materiaalia:D)

Sunnuntaina kuunneltiin MM-kisat koti Suomesta Sussun puhelimella. Myös Fossut olivat jännäämässä ja juhlistamassa yhdessä meidän kanssa Suomen jääkiekon MM-mestaruutta!! :) Sussut hullaantuivat Suomen voitosta ja siinä jotkut sitten juoksivat vedon lyönnin takia portaat alas ja ylös( varmaan 20 kerrosta:D!!)

Näiden hassujen kommellusten muisteluun onkin hyvä lopettaa tää postaus :)

Tänään alkoi jumppakesäloma, jonka aikana levätään ja tehdään kotona ahkerasti erilaisia treenejä!! :)

ps. keksittiin kotiintulomatkalla yks tosi hauska IdaKoo-juttu, josta varmasti tehdään postaus kesän aikana!! :D